Fystesterna

I tisdags var det dagen D. Jag sov väldigt bra trots att jag hade 1000 tankar som snurrade i huvudet. Åkte i god tid mot Falun från Hofors och när jag rullar in mot Lugnet så spelas The Final Countdown med Europe på radion. Jag blev genast mycket nervösare.
Väl där inne började jag iaf prata med några andra tjejer i varierad ålder och alla delade på samma känsla. Nervositeten.
När det var dags att dela upp sig i grupper så skulle man göra detta efter sina bästa löptider. Så alla som klarat av 2 km under 8:45 skulle i första gruppen. Det var få som reste sig och ledaren pushade för att fler skulle upp. Till slut så frågar han om gruppen enbart ska bestå av killar så då reser jag mig. Min bästa löptid hemma var 8:43. Det slutade med att det var jag och 16 grabbar i min grupp. Korvfest. Men roligt ändå. Löpningen var mycket tyngre än jag trodde då vi skulle springa på 200meters bana istället för 400 meter. Det är alltså dubbelt så många varv mot vad jag mental ställt in mig på. Luften inne i salen var katastrof och jag hade stora problem med att få andningen att fungera. Hostade resterade av dagen.. Jag kom iaf i mål på 9:43 och det är jag nöjd med.
Sen var det dags för det jag ansåg enklast med dagen och det var lyftet. Inga problem eller överraskningar där inte. Klarade mig galant.
Harres testet är det jag har haft mest mardrömmar om och jag var väldigt fokuserad när det väl var dags. Vi fick först hoppa en provomgång och jag rev inte men hade rätt taskig teknik. Ledaren gav mig några små tips och nä det väl gällde så kom jag i mål på 13 sekunder. Väldigt nöjd med min insats. Ville helst då börja grina av lättnad men behärskade mig. Simmningen var det som var svårast eftersom jag inte tränat nåt. Klarade mig men fick tips om att simma mer inför ev skolstart.
Nu är det två veckor kvar tills man får reda på om man kommer vidare till pliktverket för intervjuer. Så det enda jag kan göra nu är hålla tummarna för att jag utmärkt mig och gett ett postitivt intryck av mig själv.
I år var det över 7300 sökande, 2300 fick chansen på de fysiska testerna, 900 kommer kallas till pliktverket och därifrån fajtas man om 308 platser varav 158 finns i Stockholm. Detta ger mig en chans på 2,2% att komma in. Inte de bästa oddsen men jag hoppas på att få en chans att komma vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0