Polisen på Patten

Ja, vad är detta med att jag stöter på alla dessa poliser hela tiden?
Jag och Jenny hängde iaf uppe i rockbaren och av någon anledning så började iaf jag prata med en gullig kille. Han framstod som lite osäker och blyg men hade för den delen inga problem att prata. Vi stod nära och pratade och hade hela tiden kroppskontakt. Han undrade vad jag jobbar med och jag berättar att jag jobbar på hotell men att jag hoppas på att komma in på PHS. Då berättar han att han jobbar som polis i Nacka.
Vi pratar då vidare om polisyrket och han är så söt den här killen. Han undrar om jag vill följa med och leta efter hans vänner? Sagt och gjort, när de väl är lokaliserade så undrar han om jag vill följa med på efterfest. Jag tackar nej med förklaringen att jag måste hem för att vara någorlunda pigg för att passa min gudson. Säger då till Andreas att han kan ju inte gärna följa med mig hem heller, då undrar han varför? Jag säger då att det är för att han har flickvän hemma och han blir uppriktigt förvånad över det faktum att jag listat ut det. Jag har under de här två timmarna insett att hans blyghet egentligen är samvetskval och en liten snabb titt på hans bakgrundsbild på telefonen gjorde att jag var 100% säker. Vi sitter iaf uppe i restaurangen och pussas och kramas, hans hand smyger sig in under min tröja och en servitris kommer fram och ber oss att gå hem och knulla istället. Jag har drucket vatten i 4 timmar när vakten kommer fram till oss och berättar att vi inte betett oss på ett korrekt sätt. Vakten inser dock rätt snabbt att han pratar med två vettiga och inte två apraka personer och ber oss att bara gå en trappa ner istället för att slänga ut oss som han hade tänkt att göra från början. Vi bestämmer oss ändå att det är dags att röra sig hemåt och i garderoben så får Andreas mitt nummer ifall det nu skulle skita sig med flickvännen. Han avslutar med att säga och med min slutledningsförmåga och mitt sätt att hantera situationen med vakten att jag kommer bli en sju-helvetes polis. Han är väldigt noga med att ta både för och efternamn på mig och sen försvinner han...
Förbannar mig själv för att jag blivit en sån moraltant den sista tiden. Jag borde bara dragit på efterfest och njutit av kvällen. Hursomhelst så får jag än en gång hoppas på ett filmslut från ett romantiskt drama. Tycker fan synd om mig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0