Crossfit

I söndag när jag satt på motionscykeln och trampade till Bonde Söker Fru hetsade min fd kollega Petra mig till att hänga med på ett Share The Pain pass på ConCorCrossFIt. Jag hade egentligen inte ork till ett till träningspass. Hade redan kört 6 pass under veckan men det är inte varje dag man får tillfälle till att prova nåt helt nytt.
Petra hämtade upp mig hemma, vi bor typ grannar så det var bekvämt. Väl framme på Kungsholmen där lokalen finns fick man ett varmt välkomnande. Alla tyckte att det var roligt med nya ansikten och man märkte att alla som var där verkligen var där för att ge allt. Inte som på vanliga gymmet där det alltid finns någon trött människa som insisterar på att krypa fram på löpbandet.
Det var två headcoacher som höll i passet och vi började med uppvärminingen som i sig skulle ha kunnat vara ett helt träningspass om det fortsatt i 45 minuter till. Sen gick vi igenom de sex olika övningarna som skulle ingå i dagens pass, tränarna hjälpte till så man hittade teknikerna snabbt. De hade stenkoll på en hela tiden och var där och petade och rätade på en tills de var nöjda. Sånt gillar jag, det tyder på att de är rädda om en och att de inte vill att man ska skada sig. 
Passet i sig var över på 12 minuter. 12 minuter tänker ni... Ha då i åtanke att jag inte kunde andas på ca 20 minuter när dessa 12 minuter var till ända. 
De övningarna vi gjorde var: 
20 kcal rodd
20 wallball, knäböja och sen kasta en tung boll upp i taket
4 sträckor á 20m med att bära din partner
20 boxjump. Hoppa jämnfota upp på en pall som är 45 cm hög.
20 kettleswings hela vägen upp över huvudet
20 Burpees, det värsta jag någonsin gjort. Min PT tvingade mig en gång att göra 50st i rad. Ett under att jag inte kräktes då. Man går från stående ner hela vägen till liggande så att brösten tar i backen, sen en armhämvning upp och att sen ta in fötterna och avsluta med ett upphopp och klappa ovanför huvudet.
Träningsvärken är på ett annat sätt än vad jag trodde att den skulle vara. Jag har insett att jag har muskler på ställen jag inte märkt av förut. Som framsidan av halsen tex. 
Jag kommer köra Crossfit igen! Lätt! Ska unna mig ett klippkort för 1500:- nästa gång lönen trillar in på kontot. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0