Seriöst?

Igår när jag skrev inlägget om Therese så var det i tron om att hon inte hade inloggning till bloggen. Jag har iaf inte gett henne någon inloggning. Så hennes teori om att jag bara skriver saker för att såra är inte korrekt. Vad jag skriver på min blogg är mina innersta tankar och funderingar. Min blogg är min ventil, min dagbok. Det är också därför som endast ett fåtal har fått inloggningen. Det har iaf varit ett väldigt pådrag under dagen och Therese har varit väldigt oförstående till varför jag skrivit så om henne. Man kan ju sammanfatta det hela med att självinsikt inte är hennes bästa egenskap. Man ska inte vara elak mot någon utan att vara beredd på att det kan slå tillbaka. Therese trodde väl att hon enbart skulle kunna vara elak mot tex mamma och Linda och sen så skulle det vara bra så. Hon anser visserligen inte att hon varit elak och det är väl där det stora problemet ligger. Jag vet om att det jag skrev inte var särskilt snällt skrivet. Men det är vad jag tycker och jag står bakom det jag sagt. Det var inte menat att hon skulle se det men nu blev det så. Jag har ju lärt mig genom åren att det är bättre att vara tyst om man inte har något snällt att säga. Hade jag velat provocera henne så hade jag istället skrivit något för allmänhetens beskådning på Facebook.
Therese har dock inte pratat direkt med mig utan jag har bara hört vad hon sagt via hennes dotter Rebecca. Hon har även tagit på sig offerkoftan och tycker att alla vi på Mickes sida är falska och genomelaka. Så länge hon inte kan stå för det hon tycker och säga det till mig så är hennes åsikter inte ens vatten värda för mig. Jag har inga problem med att ta skit och bli konfronterad i det här läget. Jag har inte varit guds bästa barn och får då lida av eventuella sviter av det. Hursomhelst så vet jag fortfarande vem jag är och vad jag står för.

Jag har dessutom intelligens nog till att inte göra som min bror, slänga med skällsord som en sista utväg. Tycker att det är väldigt fint att ens egna bror kallar en för slampa. Han kom inte på något bättre att säga? Slampig är nog det sista man ska kalla nuckan Ida och hade han brytt sig om att han en fungerande relation med sina syskon så hade han vetat det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0