Onda aningar.

Idag är det fotbollsmatch och jag fick en föraning i natt om vilket stök det kommer bli. Britterna är inte direkt kända för att vara de nyktra och han som vandrade in här igår kväll var då rakt av inte nykter. Han slänger upp ca 2-3 tusen kr på repadisken, några kvitton och ett nyckelkort. Ett väldigt anonymt sådant. Han insisterar på att han bor på ett hotell som börjar med B. Jag tar fram Stockholmpärmen med alla hotell i stockholmsområdet och börjar ringa runt. Börjar med alla som börjar med B och sen går jag in på de som innehåller ett B. Ringer även polisen eftersom jag förstår att detta kommer jag inte kunna lösa på egen hand. Så det kommer in tre stycken grabbar som ser sjukt understimulerande över detta ärende och jag förstår dom. Det är väl inte superspännande att hjälpa en aprak britt att hitta hem. Jag tror att han fick sova några timmar hos polisen och att dom hoppas på att hans minne har klarnat när han vaknat...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0