The one?

Igår på Patten uppe i rockbaren träffade jag Fredrik. Fredrik är från Gotland, 30 år, jobbar som ordningsvakt, en kopia av Jake Gyllenhaal, gift och har en son på 4 år. Känner mig som 14 när jag skriver det här så är du känslig mot klyschor så sluta läs nu. Men när våra blickar möttes så kändes det så rätt. Den attraktionen som uppstod har jag inte känt på 5 år. Fredrik kände den också. Har aldrig i mitt liv känt mig så bekväm som igår när vi kramades. Det som är det fina i kråksången är att det är det enda vi gjorde. Tittade varandra djupt i ögonen och kramades hårt och länge. Fredrik är dock en av dom där sällsynta männen som inte är otrogen. Jag har bestämt mig för att det får vara nog för mig som äktenskapsbryterska och därför var vi eniga om att det var bäst att Fredrik gick hem innan vi båda skulle bryta våra löften. Fine, att jag var berusad men hur i helvete kunde jag vara så dum. När det händer en gång var femte år att jag känner den djuriska attraktionen så är jag väl dum och låter den gå förbi?
Jag var helt tom efteråt och sprang då in i hans kompis. Frågade om han kunde göra mig en tjänst? Jag skrev in ett litet PM i hans Iphone. Ett PM som han bara får visa för Fredrik om han skulle skilja sig... Jag skrev kort och gott:     "Om Fredrik någonsin skiljer sig så honom Idas nummer 073-53 13 512."
Känns som om jag skapat mig mitt egna romantiska drama och nu hoppas jag på ett lyckligt slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0