Summerburst.

Efter 02 i natt började min natt verkligen. Skulle bara åka för att lämna ett kakfat på konferensen när jag fick en fin överraskning. Öppnade hissdörren och där ligger det en kille avdäckad. Jag har precis servat två av mobilaenheten med kaffe så jag åker fint ner med hissen igen och hämtar dom. Vi hittar han plånbok med rumsnyckeln så han bor iaf hos oss. De ringer för hämtning av killen som vi inte får liv i. Han sover rätt så tungt kan man säga. När andra patrullen kommer så tar den ena polisen och trycker på en av smärtpunkterna vid örat på killen. Han hoppar till av smärta och vaknar till rätt så snabbt när han ser folksamlingen som står och glor på honom. Jag säger till den första patrullen att han verkar harmlös så för min del kan vi bara lägga in honom på rummet. Från början var han så borta att ambulanstransport verkade vara den enda lösningen men han hämtade sig fort och fick sova kvar hos oss istället för St Görans. Hela natten har bestått av att prata med fulla killar. Den ena värre än den andra. När jag var ute för att ställa fram uteserveringen så hittade jag dessutom två st regskyltar tillhörande två olika bilar. Ringde ledningscentralen för att kika vad dom ville att jag skulle göra med dom. Jag haffade en polisbil på gatan och bad dom ta med sig skyltarna till stationen. För hoppningsvis så var det den sista ansträningen för natten. Nu vill jag bara gå upp på hotellrummet, väcka Emma och sen sova. Lyxigt att ha nära hem. Bara tre trappor upp! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0