Dags igen

Är på jobbet igen, verkar bli en lugn vecka. Jag känner mig lite orolig för min ekonomi så jag har skrivit upp mig på alla ledig pass som jag har möjlighet till att ta. Jag behöver väl kanske inte vara orolig men jag gillar inte att jag inte har en buffert att falla tillbaka på om något oförutsett händer. Dessutom så ska jag åka utomlands i två veckor och det brukar gå åt en hel del pengar då. Lönen trillade iaf in idag och jag pustade ut när jag insåg att jag fick typ 17500:- trots att jag bara jobbat dryga 60 timmar. Fördelen med att jobba mycket är att man bränner mindre pengar. Det är en investeringen på flera sätt. 
Men jag måste lära mig hålla i pengarna och sluta bjuda folk på saker hela tiden. Framförallt sluta bjuda de som aldrig bjuder tillbaka. Jag har inte råd att vara generös på det sättet som jag önskar och måste därför börja prioritera mig själv. Men först och främst så måste jag se till att det finns en slant på sparkontot. 
Sparplanen är följande: 
-inga utgångar eller vinkvällar på stan de kommande två månaderna. Undantag för utlandssemstern dock. 
-inga middag på restaurang eller hämtmat. 
-ingen shopping och spontant inköp. 
-se över mina måntliga utgifter som playkanalerna och spotify. 
 
Jag har redan nu ändrat mitt telefonabonemang och halverat den kostnaden. Dessutom har jag sagt upp min prenumeration på Kanal5 play. Även om det bara är 59:- i månaden så blir många bäckar små... 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0