Reaktion och reflektion.

Jag vet inte om jag har skrivit om det förut. Men det finns en människa som jag skulle släppa allt för. Den människan bröt jag kontakten helt med i Oktober förra året. Har klarat mig från att stöta på honom och det är jag glad för. I natt så bröts den trenden dock. Vid halv fem så ringer det på entrédörren här på jobbet och jag öppna. In kommer den här människan bästa vän och utanför så står han. Han och hans flickvän. Jag ville gärna tro att det var så att jag var över honom. Men efter att ha reflekterat över min egen reaktion måste jag erkänna att jag inte är över honom och att jag aldrig kommer komma över honom. Han vet ju att jag jobbar här, och jag bad honom uttryckligen att aldrig mer höra av sig. Vad var det som han inte förstod. I samband med att jag bröt med honom bröt jag även med några av hans vänner, allt för att underlätta för mig själv. Det är svårt att inte bli påmind dagligen när allt livestreamas via facebook. Han som kom in idag var en av de som jag rensade bort och jag kramade om honom samtidigt som han undrade varför jag tagit bort honom som vän. Svarade bara med att säga, jag tog bort alla...
Allt det som jag kände för 14 månader sen kommer tillbaka och helt plötsligt så känner jag mig som en urvriden disktrasa.
Tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0