En helg i Falun.

I fredags tog jag mitt lilla bagage och tog mig till Frösunda för att spendera natten där eftersom det skulle bli en relativt tidig avfärd till Dalarna. Lukas vaknade tidigt och jag ännu tidigt så jag lät föräldrarna sova en stund till och hade kvalitetstid med min Gudson. Vi lagade lite mat, plockade ur diskmaskinen och pratade i massor. I bilen hade jag äran att leka lekledare när han väl var vaken. Framme i Falun checkade vi in på hotellet och åt en snabb lunch. Jag passade på att träna medan de andra tog sig ett kallt dopp i poolen. Sen bar det av till Säter för 25-års kalaset hemma hos Emma. Med 12 vuxna och 4 barn blir det ganska så hög ljudnivå i en etta på 40 kmv. Men det var mysigt och tårtan som min syster bakat smakade gudomligt! Vi var åter igen på hotellet strax före 22 och jag somnade ovaggad. Vaknade dock redan runt 06, så jag passade på att ta ytterligare en sväng på gymmet. 40 minuters löpning och hotellfrukost på det var en mycket bra start på dagen. Vi packade ihop direkt efter frukost och begav oss till min systerdotter Sofia för att dricka en kopp kaffe innan hemfärd till Stockholm. Hon hade fixat sin lägenhet fin och mysig trots att hon bara bott där i två veckor. Väl hemma i Stockholm tog jag en tur till Sollentuna för att dricka en kaffe med Carlsson. Jag passade på att storhandla till veckans kommande menyer som jag fick av Anki och var helt färdig när jag väl landade hemma efter 17 tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0