Lite stödstolpar.

Har börjat förbereda mig inför intervjun som jag har i nästa vecka. Har skrivit upp lite stödstolpar så att jag inte ska behöva tänka efter så mycket under själv intervjun.
Vet inte exakt vilka frågor man kommer få så det blir lite brett... 

Bra egenskaper som jag besitter.

-Given ledare, sker för det mesta automatiskt att jag får/tar rollen som ledare när jag är kommer in i en grupp.

-Kvick på att hitta  lösningar och driva igenom idéer som dyker upp

-Jag är inte rädd för att säga ifrån när det är något som inte fungerar som det borde. Samtidigt älskar jag att boosta mina kollegor. Det är ju så att om du berömmer tex någons nya byxor så kommer personen förmodligen använda byxorna igen. Så jag vill gärna tro att det samma gäller när det kommer till arbete.

Vad är viktiga egenskaper som ansvarig?

-Att man sätter upp tydliga mål och förväntningar.

-Att man inte tar för givet att alla vet vad de ska göra. Att man är med och coachar från ruta ett.

-Vill inte berätta hur någon ska genomföra ett arbete utan finnas där som ett bollplank och stöd. Istället för man förklara vilket utgångsläge man har och vilket resultat som man vill uppnå.

-Att man lär känna sina kollegor, jag vill att de jag jobbar med ska känna att jag bryr mig.

-Managment by fear är inget för mig, rädlas hämmar många istället för att låta de utvecklas. De vågar då inte prova något nytt eftersom att rädslan för att misslyckas är större än viljan att utvecklas.

INGEN KAN ALLT MEN ALLA KAN NÅT OCH TILLSAMMANS KAN MAN ÄNNU MER!

För mig är det här något helt nytt, eftersom jag jobbat inom hotell under hela mitt yrkesaktiva liv. Men jag hoppas att jag får en möjlighet att växa in i rollen som ansvarig hos er på precis samma sätt som jag fått inom hotellbranchen.

Så vad tror ni? KOmmer det gå vägen?
/Ida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0