Kalle är åter!

Igår kväll fick jag ett samtal från en kvinna som bor i Högdalen, hon brukar hjälpa vaktmästarna med blommorna och brukat då alltid få sällskap av Kalle. Hon har sett mina lappar och själv så har hon sökt på internet om hur man kan hitta en förlorad katt. Hon hade då varit in på Stockholms katthems hemsida och tyckte att hon såg en katt som påminde om Kalle. Hon ringer mig för att kolla om jag tror att det kan vara han så jag surfar in på hemsidan och visst är det Kalle! Jag kastar mig på telefonen och ringer till Helena som har lagt ut annonsen för att fråga om han fortfarande finns kvar? Visst var han kvar! Han hat tagit över deras gård och när de tyckte att han började magra så började de mata honom. Så imorse kom mamma så vi tog bilen för att hämta honom och jag hann knappt kliva ur bilen innan han kom lunkandes. Älskade Kalle! Så nu är han åter där han hör hemma och jag har världens ångest över att behöva lämna honom igen. Men mamma ska kika till honom i helgen och jag vet att det inte går någon nöd på honom. Jag är väldigt tacksam för att det fortfarande finns vänliga människor här i världen och jag ville visa min uppskattning med en bukett blomster! Hoppas att det visar lite hur tacksam jag är för deras vänliga gest! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0