Hemma efter ett förträffligt kalas!

Nu har vi firat att Lukas har blivit stora pojken, ett helt år sedan han kom till världen. Detta skulle självklart firas tillsammans med hela släkten och en hel del vännner till Lukas föräldrar. Vet inte exakt hur många vi var men närmare 30 st personer var det säkert! Lukas var ett exemplariskt födelsebarn och sprang runt och charmade alla. Jag fick oändligt många kramar av min gudsom för uppenbarligen gillar han mig eller så känner han igen mig bara bland alla människor... ;) När man fyller 1 år i vår släkt firas detta med att man får äta tårta med händern själv. Lukas tyckte att tårta var lika äckligt som omogen banan och ville mest bara kräkas när tårtan närmade sig munnen. Dessutom blev han kladdig på händerna och det är ju inte så roligt... Tycker inte Lukas iaf! Konstigt vore det annars med tanke på vilka föräldrar han har. ;)  Behöver jag nämna att han fick en dammsugare av sina päron i födelsedagspresent?
Nåväl, det var även middag för familjen senare på kvällen och det bjöds på kyckling med ris och äppelpaj till dessert! Smarrigt värre! Imorgon väntar lite jobb och sen så ska jag äta brunch med min bror och hans härligt flickvän Linda.
På kvällen kommer Carlsson till mig så ska vi fortsätta med vår nya tradition, dvs hålla handen på alla singlars värsta dag. Söndag alltså.
/Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0