Horungar.

Att man inte ska få ha nåt ifred...
Tror ni inte att det är några jävla snorungar som hade stuligt min bil igår natt och kör iväg till andra sidan Örbyleden för att leka lite med den och sen förstöra den. Som att det inte räckte med att bara baxa den, nej... Istället skulle man skära sönder ena däcket frontalkrocka den så att huven inte går att öppna, slyta loss extraljusen, karva sönder instrumentbrädan, repa bakrutan, slita sönder alla elkablar så man saknar blinkers och kasta bort tanklocket... Stal stereon gjorde det också men det är jag inte särskilt förvånad över. Men jag får vara tacksam över att de lämnade reservdäcket samt universalnyckel (skruvmejseln) så jag kunde köra bort bilen. Tacksam. Verkligen.
Nåväl, på vägen tillbaka (för tro det eller ej så startade min kära gamla Saab utan problem) inser jag att den förmodligen läcker antingen från bensintanken eller från oljetanken. Men nu står den återigen hemma hos mig och jag står i valet och kvalet om den ska skrotas eller ej. Vi får se vad min mekaniker Jonny säker när han har kikat på den. Det känns dock som att lyckan för att ha tagit körkortet och friheten att kunna röra sig fritt är besudlat iaf.
Till horungarna som stal min bil:
Hoppas att ni brinner långsamt i helvetet när ni blir gamla och att ni lider hela livet av wiplasch skadorna ni fick i krocken.
Hittar jag er kommer ni DÖ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0