Upp och hoppa!

Somnade som en stock idag och vaknade pigg som en lärka vid 14-tiden. Alldeles utmärkt eftersom jag iaf skulle träna med min PT kl 17. Alltså, jävlar i mig vad hon körde med mig idag. Först och främst fick jag prova lite kettleswings. Fick upp flåset rätt så bra och det är en övning jag kommer köra även själv. Sen hade hon ställt iordning en liten 20 minuters övning utan vila åt mig. Fint! Så jag fick börja med att göra upphopp på en stepupbräda, när jag inte orkade fler var det direkt vidare till nästa övning som var latsdrag. När jag inte orkade fler sådana var det dags för bänkpress. Och sen var det återigen dags för upphoppen. Så här fortsatte det i 20 minuter. Låg som en blöt fläck på golvet efteråt och så berättade jag för Annelie att om jag hade haft bara så mycket som 1% kraft kvar så hade jag svurit mig igenom alla 20 minuterna. Nu hade jag inte det och istället var jag knäpptyst. Dumt att ödsla energi på att skrika när jag behöver den till annat. Sen var det dags för lite bålövningar. Har aldrig svettats så mycket som jag gjorde idag. När det rinner längst med smalbenen vet man att man jobbat hyfsat hårt. ;)
Efter träningen unnade jag min en stund i bastun och sen en räkmacka i baren på Kungen. Hade trevligt sällskap av lediga kollegor.
/Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0