Otäckt!

Vi har ett par kvillar som bor hos oss varje vecka och hjälper till med lite renoveringar. De stannar alltis och snackar en stund när de ser mig och jag vet att jag alltid kan ringa dom om det är något. I natt så ringde dock den äldre av dem till mig och grät. Bad mig komma upp vilket jag gjorde. Killarna delar rum och när jag kom upp dit så förstod jag att något allvarligt har inträffat. Den äldre mannen bara grät och grät och fick till slut ur sig att det är nog ingen fara. Lät hon lugna ner sig lite så breättade han att han har en son i USA som är utbytesstudent. Han skulle ha kommit hem nu på onsdag för gott. Familjen som han bor hos hade dock varit ute på en sista resa till Florida och på vägen tillbaka så är de med om en fruktansvärd olycka. Det är totalt fem barn och två utbytesstudenter i familjen. Mamman körde bilen och pappan var kvar hemma. Hur olyckan inträffade är fortfarande oklart men att mamma, yngsta dottern samt en av utbytesstudenterna dog ögonblickligen är ett faktum. Snickarns son klarade sig men ligger inlagd på sjukhus med brutna revben. Han verkar inte ha några dödshotande skador och jag håller tummarna för att han inte fått några inre blödningar. Förstå den oron man ska känna om man är så långt bort från sitt barn när det har varit med om en olycka. Att hans mamma sitter ensam i villan hemma i Hudiksvall medan hennes man är på jobb i Stoockholm måste vara helt fruktansvärt. När något sånt här händer vill man inte vara ensam.
Mina tankar går till er alla...
/Ida

Kommentarer
Postat av: H

Åh herregud..det och så ligger A-C's pappa i koma i NYC. Vilken jävla skit..:( Jag hoppas att T kunde åka hem? Vi får prata mer om det imorrn. Glad att du fanns där för honom!!Puss

2011-05-31 @ 21:37:35
URL: http://helsinthecity.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0