Icke att förglömma.

Efter två dagars av intensivt körande runt om i Karlsborg vågade jag mig ut på en "liten" löprunda. 17:55 lämnade jag in min nyckel i receptionen och receptionisten förkunnade att det är inga problem så länge du är tillbaka till 19:00. Men gud ja! Jag ska bara springa 5km var mitt svar... Det fick jag dock ångra bittert. Eftersom jag sprang in på militärområdet efter ca 4 km för att jag trodde att det skulle vara den snabbaste vägen tillbaka till vandrarhemmet. Det var det icke! Istället så fick jag irra runt inne på området för det var stört omöjligt att hitta en utgång som inte var låst eller försedd med taggtråd. Klockan tickade iväg och började närma sig 18:45... STRESS OCH PANIK! Tänkte att jag springer ner till vattnet och springer längst stranden, för det ska ju vara sandstrand så gott som runt hela Karlsborg. Det var det inte, utan istället är det ett stup. Tänkte då att jag skulle ringa till vandrahemmet och be de lägga ut nyckeln till mig, men inte hade jag mottagning på telefonen heller. Utan mottagning är det dessutom väldigt svårt att använda sig av GPSen... Nåväl, tillslut så hittade jag en tunnel genom berget som inte var igenstängd så jag kom tillbaka fem i sju med extrema spagettiben efter nästa en mils löpning.
Aldrig mer att jag tar genvägar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0