Goodbye Karlsborg.

Sitter nu på tåget som ska ta mig hem till Stockholm. Har varit en bra vecka och jag kommer sakna en del med Karlsborg, tro det eller ej! Att plugga teori har varit mentalt jobbigt och tröttsamt men nu tänker jag inte engagera mig mer än att skumläsa lite till i körkortsboken. Körningen under veckan har gått bra alla dagar utom igår då det verkligen var katastrof enligt mig. Min körlärare sa att det inte var så dåligt men han försöker bara vara snäll. För igår hade jag helt plötsligt totalt glömt hur jag ska ratta när jag backar, inte så svårt kan man tycka... Men igår var det stört omöjligt av en anledning. Jag vet mycket väl varför det gick så dåligt igår men det behöver vi inte gå närmare in på... Idag fick jag dock som enda elev åka in till Skövde för stadskörning. Efter en 20 minuter och en perfekt fickparkering så säger P (min körlärare) att vi kanske skulle kika in hos vägverket för att kolla om de hade någon ledig uppkörningstid på direkten. Han tyckte med andra ord att det gick bra. Körde i två timmar i sträck och det märktes på slutet att jag var trött för då började lite små slarvfel smyga sig in i bilden. I min lektion på eftermiddagen så låtsasdes vi att jag hade en uppkörning och P sa att jag skulle ha blivit godkänd eftersom jag hela tiden berättar när jag missade att tex blinka när jag skulle parkera. P har lärt mig massor på kort tid och jag uppskattar verkligen att han kände av min tidsbrist och kände att jag var så pass duktig att det var möjligt att skynda på processen lite. Kändes som om att jag och P kom bra överens och förhoppningsvis kikar han förbi Stockholm inom en snar framtid! /Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0