Bästa dan i mitt liv!

Eller iaf i år! Så vill jag börja med att beskriva gårdagen. Från Sabbatsbergs sjukhus åkte vi sjukvårdsbilen ut till Polishögskolan. Fick ett varmt välkomnade och ganska så snart fick vi lite uppgifter för förmiddagen. Jag hade trillat ner från ca 3-4 meters höjd och brutit mitt högra lårben, dessutom klagade jag på ont i nacke och rygg. Så ambulanssjukvårarna fick hålla på att rulla runt en, packa in mig i en vakumbår och sen blev det in i ambulansen för min del. Detta hände mig 5 gånger under förmiddagen. Lunch fick på också på skolan, hade lite svårt att koncentrera mig för det fanns mycket snyggt att titta på! Lite synd bara att nästan alla var civila... ;) Efter lunchen fick jag 5 astmaanfall och höll på att pipandas samtidigt som jag dog lite av skratt. Anders, den ena instruktörer är bara förjävla rolig. Svårt att vara seriös när han är i närheten!
Runt 16-tiden avrundades den första dagen av tre och jag tog en liten promenad ner till Edsviken där jag mötte upp Carlsson. Vi gick tillsammans hem till henne och på hemvägen stannande viför att käka varsin pizza. Väl hemma hos Carlsson så korkades en flaska skumpa upp. Jag så precis när de sista dropparna lämnade flaskan ringde Carlssons chef och frågade om vi ville gå på Sverigematchen? Men klart vi skulle det! Kastade oss in i en taxi efter att Carlsson hade tagit världsrekord i snaggtvagning. Sverige vann överlägset och jag såg min bästis sitta med tårar i ögonen när Zlaaaatan klev in på planen. Att han gjorde ett hattrick är inte särskilt förvånande med tanke på vilka vi mötte men det var en rolig match och det var verkligen värt att bara få sova 5 timmar i natt.
Nu är det återigen dags för att ta sig till PHS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0