Sy ihop säcken!

Nu börjar det närma sig med storsteg! Carlsson åker snart till Grekland och mossan fyller 60. Har idag fixat lite med presenten och nu är allt klart. Jag gillar att vara ute i god tid så man kan släppa det sen.
Känner att jag blivit lite inspirerad av Carlsson och hennes budget. Lägger så mycket pengar på ingenting så den här månaden ska jag verkligen tänka över mina inköp innan kortet får glöda. Vi börjar imorgon för jag råkade käka middag på Bakfickan innan jobbet idag.

Mina fasta utgifter lyder enligt följande:
Hyra+ El 1676:-
Amortering + Ränta 3612:- 
Bredband 199:-
Telefon 750:-
Sats 495:-
Sl kort 690:-
Tidningen 87:-
Spotify 99:-
Totalt: 7608:-

Dessutom tillkommer det nästan alltid ca 1000:- från mitt kreditkort. För jag använder hellre det än mina sparade slantar.

Detta innebär att jag borde ha ca 7500:- kvar efter lön. Jag sparar i dagsläget inga pengar från min lön så i praktiken så spenderar jag  ungefär 250:- om dagen. Vilket är helt horribelt med pengar! Var fan tar de vägen? Nu är det jag som kommer spara alla mina kvitton för att kontrollera vad pengarna går åt till!
/Ida

Kommentarer
Postat av: Helenah

Bra idé! :) Lycka till, kram :)

2011-01-26 @ 19:34:18
URL: http://helsinthecity.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0