Kondition eller motivation?

Åkte iväg till gymmet med halvtaskig motivation. Väl på gymmet började jag på löpbandet. Bara jag som står på konditionsmaskinerna, vilket brukar resultera i att jag tröttnar rätt så snabbt. Om jag står där själv, vem ska jag då tävla mot? Efter två minuter så kommer det en ganska söt kille i min ålder och tar löpbandet precis bredvid mig, trots att alla andra är lediga. Perfekt tänkte jag! Jag ska inte sluta springa förren han gör det. När han gav upp efter 20 minuter kändes mina ben fortfarande pigga så varför inte fortsätta springa? Blev 30 minuter och 4 km. Liten förbättring sen förra veckan då jag sprang 10 minuter och gick 5 minuter. Så att orka springa non-stop har bara med motivation att göra och inget med min kondition. Dessutom körde jag hårt med skivstång på rygg, axlar, biceps, triceps och bröst. var noga med stretcha idag så jag ska kunna träna imorgon med. Längtar till dess!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0