Kycklingwok

Anledningen till varför jag sov så dåligt idag är att jag hela tiden planerar vad jag ska äta och hur jag ska tillaga det. Idag låg jag och funderade om woken skulle bli god. Det blev den. Kyckling, paprika, morötter, purjolök, ingefära och chili och japansk ljus soya. Serverade detta med äggnudlar och jag var förvånad över att det faktiskt var gott. Brukar nämligen inte tycka att mat som jag lagar till mig själv är överdrivet god. Grönsaker var krispiga och mycket tuggmotstånd. Mums! Receptet jag lagade efter var för 2 personer och jag följde det till punkt och pricka och ändå så blir det mer än tre stora portioner. Kan nån förklara det för mig?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0