Kurrar

Värst vad tidigt jag vaknade idag då. Trodde jag skulle kunna sova bort hela dagen men så blev det inte. Anledningen till att jag vaknade är med största sannolikhet hunger.

En annan sak.
Idag är det Carlsson födelsedag. Jag låg här i sängen och funderade över vår år tillsammans.
Det som jag blickar tillbaka på, både suddigt som skarpt är mycket. Tänkte dela med mig om en del.
En blöt kväll på Anglais med Fernando, kvällen som jag tror lagt en grund för vår vänskap. Vi pratade om allt mellan himmel och jord och var för första gången så sentimentala som vi nu alltid är.
Jag kommer ihåg när Carlsson fick tårar i ögonen av tacksamhet av att jag städat hennes lya på Skiathos. Det är en mycket tacksam bästis man har.
Jag minns väldigt tydligt den kvällen på stranden när Carlsson fick träffa sina stora idol och drömmars man Sakis. Hur vi liftade tillbaka och fnissade över hur busiga vi var. Jag minns när jag var tvärsöver jorden och fick ett samtal om att hon behövde inside info om en speciell personen. Under samma resa så skrämde jag upp henne ordentligt genom att sätta mig i en bil med 3 främmande afrikaner. Jag minns sommaren då vi bodde på Soap och hängde på hennes balkong. Pratade om begravningsmusik och grät hysteriskt. Vår smitnota från en restaurang på Söder och alla våra kvällar på Malmen. Jag kommer aldrig glömma korvspottningen vid svampen och vaskandet av Ramlösa på 7/11. Jag är välsignad med en väldigt fin vän, någon som lyser upp mörkret och låter mig vara precis så konstig som bara jag kan vara. För en sak är säker, jag skulle inte ändra nåt hos Carlsson. Du är fin som du är.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0