40 minuter.

Började tvätta imorse eftersom jag var så morgonpigg, utmärkt idé tyckte jag. Dessutom så händer det ibland att jag får nåt slags ryck och bestämmer mig för att göra allt lite noggrannare. Idag var en sån dag. Så jag satte igån mangeln för att mangla mina lakan. Ambitiöst eller hur? Förutom att mitt jävla påslakan fastnar i mangel och vägrade komma ut. Jag har slitigt och dragit, svurit och känt mig dum. Hör hur dörren till tvättstugan öppnas efter 40 minuter och då är det räddaren i nöden. Fastighetsskötaren. Tror ni han lyckades? Nej. Så då slert vi ytterligare i en kvart innan han kollar på mig och undrar hur gärna jag vill ha tillbaka mitt lakan? Jag bara skrattar och säger att jag kan leva utan det. Så länge jag inte pajat mangeln bara. Det försäkrade han mig om att jag inte behöver oro mig för. Jag var inte den första som lyckats med bedriften. Men att han nu måste plocka isär mangeln för att få det till ursprungsskick. Förlåt och God Jul önskade jag honom och gick hem utan mitt lakan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0