Fisk och skaldjur.

För ett tag sen tog jag fram ett halv kilo räkor till att göra räksmörgåsar med. Lägger räkorna i ett durkslag och låter dessa stå i slasken. Går iväg för att handla lite saker som saknas och när jag kommer hem ligger det TRE räkor kvar i durkslaget. Vad har hänt här tänkte jag. KARL-OSKAR. Hittar honom i garderoben där han gömmer sig, mätt och belåten. Han gömmer sig för att han vet att han har gjort fel.
Idag så öppnar jag en burk makrill, tar fram bröd och ställer detta på vardagsrumsbordet. Går in i köket för att sätta på tevatten. Är borta i max 30 sekunder från burken med makrill. Hör hur det smaskas i rummet och tittar ut. Där står katten på bordet och har redan satt i sig halva makrillburken. Ta för dig bara!
Nu ligger han under sängen för att han vet att han har gjort hyss igen... 30 SEKUNDER!

Kommentarer
Postat av: Syster Fia

Siggevarning på den katten:-).

2010-10-04 @ 09:19:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0