Brist på motivation.

Eftersom jag inte har tränat på X-antal veckor och inte riktigt känner för det den här veckan heller så tänkte jag att jag iaf ska försöka äta bra mat. Med bra mat menar jag hemlagad mat.
Så här ser veckans planering ut.
- Tisdag: Pasta med bacon och gräslöks-sås.
- Onsdag: Lax i ugn på citronbädd, kokt potatis. Serveras med en kall sås med chili och paprika.
- Torsdag: Kasslergryta med curry. Serveras med ris.
- Fredag: Köttfärssås med spagetti.
- Lördag: Gulaschsoppa.
- Söndag: Falukorv och makaroner.
Längre än så har jag inte kommit med middagsplanerna. Dessutom har jag köpt mannagryn idag. Har längtat efter mannagrynsgröt nu i flera veckor. Så mina frukostar kommer bestå av, mannagrynsgröt, havregrynsgröt eller mackor med makrill i tomatsås. (har fått dille på makrill också)
Dessutom så kommer jag tvinga mig själv att äta rester på nätterna. Så jag ska alltså ta med mig matlåda varje natt. Kalla det billiga vecka. Var nämligen och handlade allt idag och insåg att det mesta hade jag redan hemma. Notan på Ica gick bara på 270:-.
Så nu gäller det bara att locka fram beslutsamheten inom mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0