Beslutet är fattat.

Pratade med min receptionschef i morse om mitt dilemma. Hon vill verkligen inte att jag ska sluta och frågade mig vad det var som gjorde att jag övervägde Riesen. Förklarade att det givetvis var lockande med en högre lön men samtidigt inte lika lockande att börja jobba heltid igen. Förklarade även att det är lite oroväckande att inte finns så många utvecklingsmöjligheter för mig här på Kungen. Så min chef skulle prata med sin chef och sen återkomma till mig under dagen. Lösningen blev denna. Att efter jul så kommer jag bli schemalagd på 1 dagpass under mina lediga veckor, detta drygar ut plånboken till samma lön som jag skulle ha fått på Reisen fast till kostnaden av förre timmars arbete. Dessutom så sa min boss att om det blir några lediga tjänster så ska de alltid ha mig i åtanke, oavsett vilken tjänst det nu kan vara.
När jag sa att jag då bestämde mig för att stanna på Kungen där jag trivs med mina kollegor och känner mig uppskattad blev min chef genuint glad. Detta känns otroligt bra efter att ha jobbat på Scandic i över tre år och mest känt att vissa vill bli av med mig.
/Ida

Kommentarer
Postat av: Helenah

<3<3<3 Jag vet inte vad jag hade gjort om du slutat.

Det hade inte alls varit lika roligt att jobba. Ibland känns det som du är den enda som förstår. Är så glad att det blev så här, och att få jobba dag med dig är ett steg få jobba ännu mer ihop så tack för att du vände på den negativa trenden i mitt liv just nu.<3<3<3

2010-10-26 @ 15:04:14
URL: http://helsinthecity.devote.se
Postat av: Ida

Du är en stor anledning till varför jag inte tog jobbet! Längtar som fan till din inflyttningsfest skaru vete! :P Puss och kram!

2010-10-27 @ 00:50:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0