Allan Ballan.

Vi började kvällen med lite rödvin och thaimat hemma hos mig i Highvalley, Emma och Helenah hittade hit efter en lång sightseeingtur genom Högdalen. Tidsoptimisten Carlsson var sen, ungefär som hon alltid är när hon ska ta sig hem till mig. Men fint folk kommer alltid sent. ;) Helenah hade med sig ett fantastiskt gott rosa bubbel som slank ner väldigt enkelt. Carlsson som vanligt tyckte att det skulle dricka shots, som vanligt så häller hon upp sprit till oss andra och vatten till sig själv. Konstigt nog så var hon fullast iaf. Tog en bulle in till Soap, skönast taxichaffisen, Björn. Han agerade DJ och höjde musiken när vi sjöng högt. Frågan är om det var för att slippa höra oss sjunga? Inne på Soap så är vi typ de enda tjejerna ute, vi dansade som tre vilddjur och sket fullständigt i vad andra kunde tycka. Många söta pojkar fanns det ute, många utländska affärsmän som man lätt hade kunnat sätta tänderna i. Jag hade iaf fått upp ögonen på en lång, mörk, svensk kille. Han tittade, tittade och tittade lite till. En gång på väg förbi så vågade han hålla min hand lite... Framåt kille? Eller inte. Trodde han att jag skulle ragga upp honom så hade han bara sååå fel. Herregud, någonstans får man dra gränsen för desperat och jag drog min vid att ragga upp främmande karlar på krogen en torsdagnatt. Helenah som jobbar idag lättade runt halv två tiden (tror jag) ch jag och Carlsson fortsatte bugga.
Halv tre så bestämmer vi oss för att det blir Labbet, med ett pitstop på 7eleven. Carlsson behövde en korv och en Ramlösa. Så hon börjar med att vaska en Römlösa över killarna i kassan samtidgt som hon själv ser ut som en dränkt katt. Jag skrattar så jag grinar och inte blir det bättre av att hon tar en servett och går fram till en främmande människa på gatan och ber honom torka av henne. Medan han så snällt torkar av henne så passar hon på att spotta korv på honom. Det var tacken liksom... Han säger då: snälla, sluta spela Allan Ballan med mig på en odefinierad bruten svenska. Jag avlider lite till när jag skrattar och sätter mig på en parkbänk mitt på Stureplan, Carlsson kommer också och sätter sig, tappar resten av sin korv på marken och suckar lätt:"Jag ville ju bara äta korven..." När vi sitter på bänken så stannar en taxi och två kostymnissar kliver ur bilen, Carlsson hälsar med ett "sofistikerat" BON SOIR! Killarna som är från London tyckte att vi skulle följa med dom till en klubb. Undrade lite frågande om vilken klubb eftersom bara Lab och Spyan hade öppet sent den kvällen. Tydligen en privatklubb. Märkligt.
Nåväl, in på Labbet och hinner ställa ner våra väskor innan en pojkslyngel kommer fram och undrar om vi vill sitta med dem. Killen kunde inte fokusera med blicken och han hade förmodligen intagit lite mer än bara alkohol den kvällen. Så vi tackar nej. Jag börjar prata med två killar från Bristol och helt plötsligt är Carlsson borta. Då sitter hon visst vi killarna som vi nobbade 4 sekunder innan. Hon blev dom inte långvarig där eftersom de pratade förolämpande om hennes ålder. Ajabaja säger jag bara! Carlsson har fått nog (även jag) så vi bestämmer oss för att kasta in handduken för kvällen. På gatan tar Carlsson första bästa svarttaxi och jag börjar promenera till Centralen för att ta nattbussen hem. Orkade dock inte vänta i 30 minuter på att nattbussen skulle komma så jag tog också en taxi hem. 020 ifall någon undrar.
Nu blir det frukost och en sväng till Ikea.
Tjing tjing!

Kommentarer
Postat av: Emma k

Jag skulle följt med:(

2010-10-01 @ 15:23:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0