Vilken idiot.

Efter Soap så började vi promenerar upp mot centralen för att ta nattbussen hem. Vi hinner till Norrmalmstorg där Ccarlsson och Lillen kör en Houdini och försvinner. Så jag står kvar själv med JK, två tyskar och en tysk/göteborgare. JK frågar om vi ska dela taxi hem och det lät som en utmärkt idé eftersom jag hade en fruktansvärd huvudvärk efter allt rödvin. Sagt och gjort. Droppar JK på Wallingatan och han är snäll och betalar hela resan även för mig. Tar fram min mobil och ser att jag har två missade samtal från Carlsson, ringer upp och då undrar hon var jag är. Frågan var väl snarare var dem tog vägen. Förklarar att jag sitter i en taxi hem och att hon kan hälsa lillen att han får gärna sova hos mig och att jag ställer upp dörren men att han får ta sig dit på egen hand. Lillen ringer mig då och är totalt sinnesförvirrad. Han ska nog vara glad att Carlsson fortfarande var kvar inne i stan för annars hade han nog aldrig hittat till nattbussen. Hursomhelst så hade vi ett hetsigt samtal och när vi väl har lagt på så säger taxichaffissen att han inte förstår varför jag och min pojkvän bråkar. Säger så otrevligt jag kan att om man inte har någon som helst jävla aning om vad det handlar om kanske man inte ska lägga näsan i blöt? Tror ni inte att idioten försätter... Skriker då till puckot att det är min bror och inte min pojkvän, så kan du vara lite jävla vänlig och hålla käften nu då! Vid det här laget har vi kommit till globen ungefär och då vill idioten vända för att hämta upp lillen vid Stureplan. Du skulle bara våga var mitt svar till honom. Äntligen gick det upp för honom att han borde vara tyst och bara göra det han är anställd till, dvs hålla käften och köra taxin till Highvalley.
/Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0