Simply the best.

Jag pratar om mig och min PIC (partner in crime) frk Carlsson. Igår skulle vi svänga förbi Malmen för att ta en drink eller två. Vi sitter som vanligt och pratar om oss själv och chockeras av andra. Många märkliga människor på söder skulle man kunna säga... Vi börjar prata med en av vakterna om en av de andra vakterna som jobbade i helgen när vi var där, han var så otrevlig och därför undrade vi var fan han gjorde i dörren på trevliga Malmen? Vakten förklarade att han bara jobbar extra där, puh! Sen raggade vakten upp en pundare som han tyckte att vi skulle roa oss med, tack men nej tack. Så då var vi återigen lesbiska lapplisor. Efter några vodka-tonic så var vi riktigt på G och bestämde oss för att vårt kall var Labbet. Så in i bulle, Carlsson tappar kreditkortet i taxin, den irakiske roliga taxichaffören svär "faean! och så börjar operationen: Få fram Carlsson kort. Lyckades efter ett tag, en snabbis in på East (nu pratar vi tre sekunder) och sen vidare till slutdestinationen. Kommer in, beställer återigen varsin vodka-tonic och sätter och för att snacka. I en minut fick vi sitta själva, då kom det fram två män i äldre medelåldern och började snacka. Den ena amerikan och den andra skåning. Två utlänningar med andra ord. Rudolf, amerikanen är framtidsforskare och ska idag träffa våran statsminister i 15 minuter, så han värmde upp med en liten nätt utekväll. Rudolf var riktigt rolig och han var övertygad om att jag har ett IQ på över 120 och att jag är en observatör, klart som fan att jag är smart. Där hade han rätt, men jag är mer en aktör än en observatör. Hursomhelst så var det två riktigt trevliga män, skåningen tyckte att Carlsson skulle höra av sig, men det tyckte inte vi. Att bli bonusmamma åt ett tvillingpar på 13 år kändes kanske inte riktigt som hennes kall? 

En promenad till centralen och vi tar första tåget hem, försöker somna, misslyckas. 
Idag blir det en slappdag med lite pizza och andra onyttigheter. Måste ju fylla på med kolhydrater efter nattens dansande...  

Kommentarer
Postat av: Ask

skåningar är trevlig, det är ju inte vårt problem att ni inte förstår vad man säger...

2010-03-23 @ 20:02:07
Postat av: Ida

Kamma dej!



Ni borde veta bättre och anpassa er! ;)

2010-03-23 @ 20:15:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0