Lillen, lillen, lillen...

Min lillebror är verkligen one of a kind. På gott och ont så att säga...
I natt så skulle han åka taxi från stan hem till Tumba, när chauffören ville ha ca 1000:- till Tumba blev lillebror upprörd och förmodligen så började han tjafsa med taxiföraren. Detta slutade med att han blev utkastad ut taxibilen i Tullinge och taxiföraren tog för sig ur hans plånbok för resan dit. Sen hör det till att han hade tidigare på kvällen blivit bestulen på sin Iphone av någon främling på stan så han kunde inte ringa någon. Så då fick lillen en snilleblixt och tänker på sin kära syster (moi) och börjar promenera till Högdalen. Väl framme i Högdalen så tar han till alla knep för att komma in i trapphuset för att sen inse att jag inte är hemma utan på jobbet. Så då börjar han promenera in till stan. Väl hos mig så säger han att han blivit bestulen på både telefon och plånbok så jag hjälper honom att spärra kortet samt att göra en polisanmälan. Efter att kortet är spärrat hittar han sin plånbok. Japp, han hade visst inte kollat i jackfickan. Så taxiföraren hade iaf varit vänlig nog att ge tillbaka plånboken efter att han tagit det han kände sig berättigad till. Han saknar dock fortfarande sitt SLkort och Iphone. Han vill ringa till Carlsson och försöker två gånger från min mobil men inget svar. Fråga mig inte varför men jag skulle tippa på att han ville ha sympati. Jag ringer istället mamma och ber henne hämta sin förtvivlat ledsna son och mamma som är världens bästa mamma kastar sig i bilen. Hon undrar varför han inte kan ta en taxi, anledningen till det är att sätta lillen i en ny taxi när han har ett föraktfullt hat i sig mot just taxichaufförer är nog ingen höjdare. Mamma är tur nog i Frösunda och har sovit hos Fia och Claes så hon är här snabbt. Hon har nu tagit med sig lillen till Frösunda där han kommer få sova ruset av sig.

Japp, en helt vanlig kväll på lillen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0