Julen är här!

... och den är snart över.
I år blev det en hyfsad lugn julafton. Bara jag, mamma och Lillen. Sov till 11, vaknade och gjorde ingenting och sen tog vi bilen för att hämta Lillen i Täby. Tillbaka till Frösunda, vänta på att Janssonen skulle bli klar.
Julbord i en lagom mängd, inte så där äckligt mätt.
Sällskapsspel, både Yatzy och Stockholmsspelet.
Julklappsutdelning.
Tycker nästan att det är roligare att se när andra öppnar det man gett bort istället för att öppna det man själv får, men bara nästan! Lillebror var väldigt nöjd med koftan och skjortan han fick av mig, skjortan hade han tänkt köpa nu när lönen trillat in. Mamma fick en vattenkokare samt underkläder. Fel storlek så klart men det är lätt fixat när man har varit duktig och sparat alla kvitton. Själv fick jag ett par urtjusiga pärlörhängen av min bästis, Iphone högtalare av Lillen, ett skoställ som man kan sitta och ta på och av sig skorna på av fina mamma och så en liten slant av pappa.
Nu är själva julafton slut och jag ser istället fram emot nästa år då vi blir heela tjocka släkten på samma gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0