Empati?

Har sakta men säkert börjat tro på karma. I natt så hör jag en kille och tjej bråka utanför hotellet och hon har inte på sig mer än skor och en klänning. Hon sätter sig på trappan och gråter förtvivlat medan hennes pojkvän går iväg. Han är nykter och har en bilnyckel i handen men tänker alltså låta sin flickvän sitta ute mitt i vintern för att frysa. Hela mitt hjärta värker för den här tjejen. Så jag går ut med en filt och frågar om hur allt står till. Frågar om hon vill komma in och värma sig lite och hon undrar varför jag är så snäll. Väl inne så gråter hon så hon hulkar så jag kramar om henne och frågar om kan telefonnumret till sina vänner. Det kunde hon inte. Så jag frågar efter förnamn och efternamn och kollar efter hennes vän på hitta, utan lycka. Tjejen gråter fortfarande och hackar tänder. Då ringer det på dörren. Hennes pojkvän som kommer in och ber om ursäkt för sin flickvän. Då spänner jag ögonen i honom och säger att han inte behöver bo om ursäkt för sin flickvän. Mig har hon inte gjort nåt. Däremot så ger jag honom order om att ta hem sin flickvän och kanske fortsätta diskussion de hade igång imorgon när hon är nykter. Han ber då mig om ursäkt och lovar att ta hand om henne.
Ser du Carlsson, jag har empati!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0