Renovering.

Började min lediga vecka med en tur till K-Rauta för att köpa allt som jag behöver till min make-over av köket. Skönt när man hitttar allt på ett och samma ställe. Visste inte om jag skulle köpa en färdig köksbänk eller om jag skulle göra en av mosaik. Det blev alternativ nummer 2. Eftersom jag skulle ha så lite mosaik så fick jag köpa provplattor och det kostade mig inte mer än 110:-. Sen behövde jag något att lägga mosaiken på, fick tips om att en MDF skiva skulle funka så jag gick in till brädgården och förklarade att jag vill ha en skiva som var 50*60, mannen inne på brädgården sa att jag måste köpa en hel skiva då och så skulle han hjälpa mig att såga till den. Då frågade jag om han inte hade någon stuvbit liggandes, han kikade och hittade en. Så han sågade till den och priset blev inte mer än 58:- ibland ska man ha tur! Jag slapp alltså betala närmare 400:-. Väl i kassan blev jag förvånad över hur billigt det blev. Notan slutade på 1350:- och då har jag verkligen köpt allt från maskeringstejp till mosaik. Hemma satte jag igång direkt, trots bristen på sömn, tur i oturen var det 16 timmars torktid så jag kunde med gott samvete sova i tid igår kväll. Lina kom förbi hemma hos mig och höll mig sällskap medan jag sov middag på två timmar, sen åt vi thaimat och så somnade jag igen. Detta resulterade alltså att jag nu är vaken mitt i natten, men äsch det gör inget!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0