Anglais-Collage-Highvalley

Igår så möttes jag och Carlsson upp på centralen för att ta sällskap hem till mig, lite Thaimat, Snabba Cash samt rosévin fick bli grunden för vår kväll. Jag var rätt så seg och kom aldrig riktigt igång, kanske var det för att vi bara drack en flaska vin hemma och inte de "vanliga" tre flaskorna. Hursomhelst så kände både jag och Carlsson på väg in till stan att vi behövde sprit, sagt och gjort. Vi drog till Anglais och drack några Vodka-Tonic. När Carlsson gick till baren för omgång nummer två så kommer det fram en snubbe till mig, han säger att han har tittat på mig ett tag och att jag ser intressant ut. Frågar sen om han får bjuda mig på en drink, och eftersom jag inte är ett dugg intresserad så säger jag kanske. Är nog raka motsatsen till vad man kallar ett drinkluder. I samma veva kommer Carlsson tillbaka och då förklarar jag att en av killarna från gänget som vi har kommenterat som Rågsveds pizzeras personalfest kom fram. Han skulle återkomma och mycket riktigt, han höll sitt ord (tyvärr). Frågade om vi ville sitta med dom, jag svarar nej och Carlsson skriker JA! Så där satt vi med ett gäng syrianer från Södertälje och Hallunda och undrade hur vi skulle kunna klara oss ur den soppan. Smsade efter hjälp, men tidsoptimisten var inte mycket till hjälp så vi fick klara oss själva. Vi gick till damernas och sen drog vi iaf. Målet var då Soapbar, men 20 meters kö fick oss att tänka om. Så det fick bli Collage, väl där så kommer jag och Carlsson in utan problem, men herrn i vårt sällskap som aldrig kan uppföra sig bland folk blev utkastad två sekunder efter han blev insläppt. Han hann inte ens betala inträde..
På Collage kände jag med som en gammal tant bland alla 17-18 åringar. Bra musik där, hade jag varit fullare hade jag förmodligen haft skitroligt, nu var det mer en avslagen stämning på mig.
Fick sms under tiden vi var på Anglais, det var från ett ragg från 2-3 års sen som också skulle ut. Så han mötte upp oss på Collage, kul att se honom igen. Vi har haft lite smskontakt de senaste månaderna och smsen har kanske inta alltid varit rumsrena... Vid två-tiden gav vi alla upp och tog en promenad till centralen. I väntan på tunnelbanan så frågar E om jag inte vill följa med honom hem. Väldigt lockande men eftersom han bor tillsammans med sin flickvän så tog jag mitt förnuft mig till fånga. Hade dock hellre vaknat upp tillsammans med E än ensam i morse. Lätt att vara efterklok...
Det var kvällen igår. Nu ryggläge på soffan!
/I

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0