Tvättstugan.

Igår hade jag tvättstugan, tvättade fyra maskiner och hängde upp det i torkskåpet och slängde in det i torktumlaren. Satte på ytterligare en maskin och åkte till Ikea. Eftersom jag hade tvätttid mellan 18-21 så visste jag att jag skulle ha gott om tid för att hinna tillbaka innan tvätttiden min var slut. Så tjugo minuter i nio kom jag tillbaka och då är det en polsk kvinna i 40-års åldern inne i tvättstugan, jag frågar henne varför mina kläder inte längre är i torktumlaren och då säger hon att när hon började tvätta vid sjutiden att det inte var någon som tvättade. Så hon hade inte förstått att om det finns tvätt i tvättmaskinen och torktumlaren så betyder det att någon tvättar. Jag tvingas kärringen att ta ur sin tvätt, för det hon har tagit ur torktumlaren är inte torrt. Hon säger att hon ska anmäla mig för att jag inte har låst tvättstugan och att hon inte märkte att jag använde några maskiner eftersom dom var stängda. Ja, maskinerna brukar inte fungera om dom är öppna... Ett jävla rikspucko är vad hon är! Hon fattade till slut att hon inte skulle få tvätta klart och jag gjorde det väldigt klart för henne att kolla alla maskiner innan hon stjäl någon annans tvätttid nästa gång. FYI, så är jag fortfarande upprörd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0