Strålande!

Igår gick jag och la mig runt 20-tiden, somnade runt 21 och vaknade runt 23:30. Somnade om igen runt 04:10 för att bli väckt av väckarklockan 04:40. Gissa om det tog emot att stiga upp. Det enda som kunde få mig ur sängen var tanken på en latté från Espressohouse. Väl på jobbet så gick tiden ganska så fort, fick lite av göra av andra mer upptagna kollegor så det var skönt. Att jag dessutom jobbade med Esther underlättar alltid.
Efter jobbet stannade jag till på Centralen och Waynes för att möta Carlsson, en chailatté i solen är aldrig fel. Idag pratade vi om det vanliga. Män och fika. Fick nämligen ett Facebookmail från Thailand så det var ju tvunget att dissekeras. Oavsett om jag gillar det eller inte så måste jag nog erkänna att min dag blev 10 ggr bättre av att få manlig uppmärksamhet. Att veta att han dessutom tar sig tid att skriva till mig när det finns många andra saker som lockar betyder nog mest.
Stannade till på vägen  från stan på Jysk för att köpa rullgardin, tänker inte jobba natt i sommar utan en rullgardin. Tänkte att jag skulle be någon händig sätta upp den men jag orkade inte vänta så jag gjorde det själv. Blev faktiskt nöjd med resultatet. Dessvärre fanns det bara blåa rullgardiner och inte en svart som jag hade hoppats på. Men vad gör det om hundra år? Hittade dessutom en skitdyr pläd i grönt som jag köpte. Måste ju matcha gardinerna...
Nu ska jag bara hålla mig vaken under Biggest Loser och sen ska jag få sova. Äntligen.
Och den som väntar på någon/något gott kan väl vänta ytterligare 12 dagar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0