Ett ärligt försök.

Okej, igår gick jag ut men ett öppet sinne. Jag gjorde verkligen det! Carlsson och jag satt som vanligt och pratade med varandra i ett hörn (detta är diskutabelt.) och då kommer det fram en man i obestämt ålder, men han var definitivt inte i våran ålder utan betydligt äldre. Så nervös som han var är otroligt pinsamt, kommer fram och stammar fram ett han gillar vad han ser (mig och Carlsson alltså). Sen förklarar han att han har varit på Punkfestival på Göta Källare. Eftersom jag inte är helt 100 på vad punk är ber jag honom definera punk och då säger han Ebba Grön och Ung och Kåt. Redan här känner jag att för 10 gången att jag skulle vilja be honom gå men eftrsom vi skulle vara mer öppna för människor omkring oss, så nickar jag intressant istället. När jag frågar vad han jobbar som, berättar han att han jobbar som biolog och att han älskar att vara ute på bondgårdar och förklara för bönder hur dom ska göra för att få vissa blommor att överleva. I det här läget tänkte jag; Skjut mig nu! Men som den snälla flickan jag försöka vara så hummade jag bara, vad kul att du har ett jobb du trivs med. När jag för andra gången hade förklarat vad jag jobbar med kände jag att bägaren hade runnit över. Detta bevisar ju bara att det inte finns några normala människor att hitta ute. Så jag kommer återgå till det normala och bara prata med Carlsson.

För övrigt så berättade kocken lite fint för oss att vi är bittra för att vi aldrig får ligga. Både jag och Carlsson tappade hakan i golvet och undrade vad han grundade den teorin på? Det hade han visst inget bra svar på.

Nu måste jag snart börja röra mig mot jobbet. Hade hellre druckit kaffe på en uteservering idag men man kan inte få allt här i världen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0