Städmani!

Det händer inte ofta men nån gång per år.

Idag så fick köket sig en omgång. Jag har ju bott här nu i två år och har en fruktansvärt ocharmerande spis, den är gammal och har svarta ringar runt plattorna. Eller ska jag kanske säga hade. Jag trodde att det var sånt som inte gick att få bort, men ge mig en skruvmejsel, ugnsrengöring, diskmedel samt lite polermedel för kakel så fixar jag det på ett kick. Eller snarare två timmar... Men fint blev det.

Är trött i kroppen men klar i huvudet idag, kan det bero på att det är den första lördagen som jag kommer ihåg att jag inte är bakfull. Trots tre glas vin igår så klarade jag mig strålande. Igår var en kväll fylld av många skratt och tillbakablickar med Fröken Carlsson. Lite grekisk mat till det och vips så har man receptet på en bra kväll. Ikväll vill hon att jag ska svira på mig högklackat och partystassen för att infinna mig på Malmen skulle jag tro. Här har man gått i mysbyxor hela dagen och myst, men det suger självklart lite i vintarmen när hon ber med sin "snälla Sundström röst". Jag har ännu inte bestämt mig. Jag hoppas på att Lina ska vilja komma förbi mig efter jobbet och äta. *håller tummarna*

Nu har jag gjort potatisgratäng som står i ugnen, till det blir det fläskfilé.

/Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0