Samvete.

Pratade med min systerdotter idag, inget roligt samtal. Fick mig att tänka. Tänk om... Vilket dåligt samvete jag kommer ha då, vill jag leva med det? Så för att visa att jag på något sätt tänker på hennes mamma så skickade jag ett sms:

-Hörde att du ligger på sjukhus.
-Hoppas du blir bättre snart så att du kan ta tag i ditt liv.
-Går du och dör så slår jag ihjäl dig... 

Kanske är själviskt av mig, men på nåt sätt så vill jag visa henne att trots att jag inte har hört av mig så går inte inte en enda dag utan att jag tänker på henne. Jag vill ha min syster tillbaka, vem det nu är? Den som hon är nu är kanske den som hon egentligen är? Jag vill att mina syskonbarn ska ha en mamma som dom kan lita på och anförtro sig till. En mamma som finns där för att trösta, uppmuntra och uppfostra. Tårarna kommer och det känns inte som någon större idé att försöka stoppa dom...
/Ida   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0