Helgen är över.

Jag har sittit och kikat lite på facebook och en dag som denna när regnet bara öser ner så skriver nästan alla något om vädret. Jag vill ju självklart inte stå ut från mängden så jag har oxå uppdaterat min facebookstatus så att den handlar om vädret. Är vi svenskar verkligen så tråkiga att vi inte har något roligare att prata om än väder? Vädret är en klassiker som man dra till med om man inte känner den man pratar med särskilt bra. Men alltså, vore det inte roligare och fråga lite mer intressanta saker istället? Här kommer några förslag på vad man kan prata om när man känner att väderprat är på gång...

- Bilen går bra? (okej den är fan inte mycket bättre än vädret... )  
- När hade du sex sist då? (funkar nog mest på yngre människor, ingen vill ju tänka på att äldre människor har sex.. )
- När kräktes du sist på fyllan då? ( den här gillar jag nog mest, vem har inte en fylle-historia att berätta?) 

Tre ganska så bra förslag, för varför prata om vädret när man kan få höra en saftig fylle-historia?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0